Til at starte med gennemgår vi teorien bag, og hvad det er disse adfærdstype tests tager udgangspunkt i. Hvordan kan det være at disse analyser så ofte siger de samme ting om os, og hvorfor synes vi som mennesker at vi bliver sat i bås. Er det virkelig så simpelt, er vi så meget styret af vores vaner, vores opvækst og værdier?

I min verden er der intet galt i, at du ved hvem jeg er, og hvad du skal gøre for at få vores kommunikation og dialog til at glide bedst muligt. Tværtimod hvis du gider gøre dig umage, så jeg føler mig godt tilpas, så er der en stor chance for at jeg gengælder det.

Lær at spotte kendetegn, ordvalg og typiske adfærdsmønstre i andres kommunikation, så du kan spore dig ind på hvem du står overfor. 

Lær at ramme det publikum du taler til, om det er til salgsmødet, til forhandlingen, eller måske endda når du skal smalltalke med en du ikke kender.

Når du er færdig, ved du hvorfor andre reagerer på dig som de gør, og det er fantastisk viden, specielt hvis du nogen gange ønsker dig et andet udfald.

Dit udbytte efter workshoppen

  • Du lærer teorien bag adfærdspsykologien 
  • Du kender bevæggrunde og karakteristika for de fire adfærdstyper
  • Slut med akavet stilhed, du ved altid hvordan du kan spørge dig frem
  • Efter afslutning vil du have en større forståelse for, hvad du kan gøre rent kommunikativt for at ramme andre bedre
  • Du ved nu hvorfor andre reagerer som de gør
Salgets 6 faser
Forhandlingsteknik
Mødebooking
Konflikthåndtering
Præsentationsteknik
Adfærd