Salg i dag er noget andet end det var for 10 år siden. Social selling og det at dele content for at tiltrække kunderne, er discipliner vi er nødt til at tage til os som sælgere. Det betyder dog ikke, at vi kan læne os tilbage og vente på kunderne kommer.

Planen med at ringe til kunderne må aldrig være, at du skal være den trælse sælger, der plaprer løs i 2 minuter, uden at vide om de overhovedet har lyst til at lytte. Det har intet med god mødebooking eller kontaktskabelse at gøre.

Du skal finde din stil og din måde at gøre det på. Du skal have redskaberne til at kontakte dine potentielle kunder på, og dem har jeg. Helt konkrete og afprøvede måder at arbejde med salg på, så vi sikrer en god oplevelse for dig og for din kommende kunde.

 

Det der kan gøre det svært, er de barrierer vores egen hjerne skaber med diverse blokeringer og begrænsende overbevisninger. Når først de er væk, så er der plads til at arbejde med salgspsykologien, og så bliver vi faktisk i stand til at føre en god samtale, med fokus på den gode oplevelse for lytteren i den anden ende, og så er det at resultaterne begynder at komme.

Dit udbytte efter workshoppen

  • Væk med barrierne og på med handskerne
  • Skab åbningen og gør dem nysgerrige
  • Persontyperne  – er der nogen ting vi kan lytte os frem til?
  • Målet med opkaldet
  • Værktøjerne til opbygningen af samtalen
  • Viden om hvad der virker og hvad der ikke gør
  • Hvordan fastholder vi motivation og fokus
Salgets 6 faser
Forhandlingsteknik
Mødebooking
Konflikthåndtering
Præsentationsteknik
Adfærd